понеділок, 13 липня 2020 р.

Організація роботи з питань протидії насильству та булінгу

НАКАЗ
по Сірогозькій ЗОШ І-ІІІ ступенів
08.01.2020 р.                                                                                           № 1

Про організацію роботи
з питань протидії насильству та булінгу

          Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 №2657-VІІІ, листів Міністерства освіти і науки України «Щодо організації роботи з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу» від 29.12.2018 №1/9-790, «Методичні рекомендації щодо запобіганню та протидії насильству» від 18.05.2018 №1/11-5580 та з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії насильству та булінгу,
НАКАЗУЮ:
1. Призначити відповідальною особою за проведення з учасниками освітнього процесу виховної роботи із запобігання домашньому насильству та булінгу заступника директора з навчально-виховної роботи Зінченко Т.Л.
2. Заступнику директора з НВР Зінченко Т.Л.:
2.1. Розробити та затвердити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі (додаток 1).  До 01.02.2020 р.
2.2. Затвердити порядок подання та розгляду звернень про випадки булінгу в закладі від учнів, їх батьків, законних представників, інших осіб (додаток 2). До 01.02.2020 р.
2.3. Затвердити порядок реагування на доведені випадки боулінгу та відповідальність осіб причетних до боулінгу (додаток 3)  До 01.02.2020 р.
2.4. До 01.02.2020 р. розмістити на веб-сайті закладу та інформаційному стенді наступну інформацію:
правила поведінки здобувачів освіти в  закладі;
- план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі;
-  порядок подання та розгляду звернень про випадки боулінгу в закладі від учнів, їх батьків, законних представників, інших осіб;
- порядок реагування на доведені випадки боулінгу та відповідальність осіб причетних до боулінгу;
- корисні посилання для учнів, батьків, педагогічних працівників щодо протидії булінгу.
3. Практичному психологу Колесниковій Ю.В.:
3.1. Здійснювати методичне забезпечення з питань запобігання та протидії домашньому  насильству та булінгу. Надати педагогам школи допомогу з питань підготовки та проведення занять щодо профілактики булінгу в учнівському середовищі
3.2До 1 лютого 2020 року розробити методичні рекомендації щодо надання психологічної допомоги учням, які стали жертвами насильства, боулінгу.
3.3До 1 травня 2020 року провести навчальний семінар з педагогічними працівниками, спрямовані на захист прав та інтересів дітей та  інших учасників освітнього процессу. 
3.4.  До 01.03.2020 вивчити стан мікроклімату в класних колективах (6-10 класи), визначити індекс згуртованості та наявність соціально відторгнених школярів. З учнями початкових класів провести цикл психологічних практикумів з формування позитивних взаємин та формування уміння відстоювати свою честь і гідність за допомогою соціально прийнятної поведінки.
3.5.Організувати роботу з постраждалими від булінгу дітьми.
4. Педагогічним працівникам закладу освіти проводити з учасниками освітнього процесу виховну роботу із запобігання та протидії домашньому насильству та булінгу, інформаційно-просвітницькі заходи, невідкладно інформувати визначені законом органи про випадки насильства, що стали їм відомі.
5. Інформувати невідкладно директора закладу про випадки булінгу та домашнього насильства. Постійно. Працівники закладу.
6. Організацію виконання цього наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Зінченко Т.Л.
7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою. 

Директор школи __________Лариса САХНО

Додаток 1
до наказу по Сірогозькоій ЗОШ І – ІІІ ступенів
від 08.01.2020 р. №01
План
заходів щодо запобігання та протидії булінгу
 в Сірогозькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів
на ІІ семестр 2019/2020 навчального року
№ з\п
Заходи
Клас
Термін проведення
Відповідальний
1
Майстер – клас «Павутинка дружби»
6
січень 2020
Класні керівники
2
Лекторій для батьків
«Насильство в сім’ї»

січень 2020
Класні керівники
3
Виховні години «Булінг-прояв насильства у школі»
8-9
лютий 2020
Класні керівники
4
Тренінгове заняття  «Протидія булінгу в дитячому середовищі»
6-9
лютий 2020
Колесникова Ю.В., практичний психолог
5
Година спілкування «Кібербулінг»
6-9
лютий 2020
Класні керівники
6
Перегляд відео презентацій «Булінг в школі», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини»
8-9
лютий 2020
Колесникова Ю.В., практичний
Класні керівники
7
Навчальна гра «Любій малечі про серйозні речі» 
4-6
лютий 2020
Класні керівники
8

Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг».


березень 2020
Класні керівники
9

Перегляд мультфільмів «Як розпізнати булінг»

4-6
березень 2020
Класні керівники
10
Виховні години «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті»
6-9
березень 2020
Класні керівники
11
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

березень 2020
Зінченко Т.Л., заступник директора з НВР
12
Корекційно-розвиваюче заняття «Мир без насильства»
6-9
квітень 2020
Колесникова Ю.В., практичний
13
Усний журнал «Молодь проти насильства»
8-9
квітень 2020
Класні керівники
14
Виховна година «Мир без насильства»
6-9
квітень 2020
Класні керівники
15
Лекторій для батьків «Попередження насильства в сім’ї, психологічне насильство у стосунках з дітьми»

травень 2020
 Класні керівники

                                                                                                                                              
Додаток
до наказу по Сірогозькоій ЗОШ І – ІІІ ступенів
від 08.01.2020 р. №01

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) звернень про випадки насильства, булінгу (цькування)
в Сірогозькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів

1. Учасники освітнього процесу у разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на насильство, булінг, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною/працівником закладу освіти або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини/працівника закладу освіти, можуть подати письмову заяву уповноваженій особі закладу освіти (Зінченко Т.Л. – заступник директора з навчально-виховної роботи). Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу. Заява заповнюється державною мовою, розбірливим почерком. Виправлення не допускаються. У заяві необхідно вказати: прізвище, ім’я, по батькові заявника, адресу фактичного проживання, контактний телефон; статус (постраждалий чи свідок булінгу); навести розгорнутий виклад фактів; інформацію  щодо джерела отримання інформації; тривалість; дата подання заяви та особистий підпис.
          2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога  школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.
          3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).
         4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.
         5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол. 
         6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.        
         7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат  розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції  України.
           8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.   
           9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).
         10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
         11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.
  
Додаток 3
до наказу по Сірогозькоій ЗОШ І – ІІІ ступенів
від 08.01.2020 р. №01

Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) в Сірогозькій ЗОШ I-III ступенів та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки боулінгу (цькування) в закладі освіти.
2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).
3. Надаються психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
       4. Практичний психолог у межах своїх посадових обов’язків:
-      діагностує  стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);
-          розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
-         розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;
- здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);
- забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
5. Педагогічні працівники, які працюють з класом, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:
-                     виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);
-                     дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;
-                     виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу під час освітнього процесу.
6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.
8.Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.
Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.
Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.
За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.

Якщо директор закладу освіти не повідомить уповноважений підрозділ органів Національної поліції України про відомі йому випадки цькування учасників освітнього процесу тягне за собою накладання на нього штрафу від 50 до 100 неопадоткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 % заробітку.



Немає коментарів:

Дописати коментар