понеділок, 13 липня 2020 р.

Програма розвитку


ЗАТВЕРДЖЕНО
 рішенням Педагогічної ради
Сірогозької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів
протокол №11 від 30  серпня 2019 року

Програма розвитку Сірогозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів                     на 2019 – 2024 роки 
3
з/п
Зміст

Сторінка
1.
Паспорт Програми розвитку
3 – 5
2.
Вступ
6
3.
Інформація про заклад освіти
7
4.
Концепція розвитку закладу на 2019-2024 рр.
8 – 11

1. Загальні положення
8 – 9

2. Мета та завдання
9 – 10

3.Основні шляхи реалізації Концепції
10 – 11

4. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення
11
5.
Шляхи реалізації програми розвитку закладу.
12 – 35

1. Розділ «Освітній процес»
12 – 13

2. Розділ «Науково – методичне забезпечення освітнього процесу»
14 – 15

3. Розділ «Творчі здібності учнів»

16 – 17

4. Розділ «Управління закладом»

18 – 20

5. Розділ «Кадрове забезпечення освітнього процесу»

21 – 22

6. Розділ «Інформаційно - освітнє середовище»

23 – 25

7. Розділ «Виховна система»

26 – 29

8. Розділ «Здорова особистість»

30 – 31

9. Розділ «Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу»
32 - 35
6.
Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку

36


1. Паспорт Програми розвитку
Назва
Зміст Програми
Тип програми
Програма розвитку Сірогозької ЗОШ І – ІІІ ст. Нижньосірогозької районної ради Херсонської області
Підстави для розробки  програми
Необхідність підвищення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі, а саме, концепції «Нова українська школа».
Нормативно-правова база
Конституція України
Закони України:
• «Про освіту»;
• «Про загальну середню освіту»;
• «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
• «Про захист персональних даних»;
   Конвенція про права дитини;
Постанови, Розпорядження Кабінету Міністрів України:
• від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»;
• від 23.11.2011 №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;
Накази Міністерства освіти і науки України:
• від 01.10.2010 №912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти».
• від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти»
• від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти», який зареєстровано Міністерством юстиції України 05.05.2018 за № 564/32016
• від 15.01.2018 №34 «Про деякі організаційні питання щодо підготовки педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи»
• від 23.03.2018 № 283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»
• наказ Міністерства освіти і науки України 12 січня 2016 року № 8 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 липня 2019 року № 955)  «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах"
Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (наказ МОН від16.06.2015 №641)
Концепція Нової української школи
Мета Програми
Створення умов для забезпечення в школі сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог концепції «Нова українська школа», запитів учасників навчально-виховного процесу та здійснення управління на основі повного матеріально-технічного забезпечення навчального закладу.
Завдання
Програми
ü    Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної
компетентностей учнів.
ü    Запровадження освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних
педагогічних технологій.
ü    Впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес.
ü    Наскрізний процес виховання, який формує цінності.
ü    Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді засобами психологічної діагностики.
ü    Підтримка дітей і молоді з особливими потребами.
ü    Забезпечення консолідації та взаємодії соціальних і наукових партнерів із метою інтенсифікації розвитку й удосконалення освітнього середовища.
ü    Приведення матеріально-технічного стану школи у відповідність із потребами сучасної освіти.
Терміни виконання
2019-2024 роки
Етапи реалізації Програми
Організаційно-проектувальний етап – серпень-листопад 2019 року:
• розробка Програми, Концепції розвитку закладу;
• визначення основних стратегій, заходів і механізмів розвитку школи;
Аналітико-практичний етап грудень 2019 року – вересень 2023 року.
• практична реалізація Програми;
• організація моніторингового спостереження за результатами виконання
заходів Програми.
Заключний етап жовтень 2023 - травень 2024 року
• аналіз результатів виконання Програми розвитку Сірогозької
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів;
• поширення позитивного досвіду;
• визначення перспектив подальшої роботи.
Ресурсне
забезпечення
Програми
ü    Підвищення кваліфікаційного рівня педагогів школи.
ü    Постійний зв’язок з учасниками навчально-виховного процесу.
ü    Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів.
Структура
Програми
• Вступ.
• Концепція розвитку закладу на 2019-2024 рр.
• Шляхи реалізації програми розвитку закладу (розділи).
Очікувані
результати
-    Забезпечення умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави.
-      Підвищення рівня професійної компетентності педагогів.
-    Підвищення рівня навчальних досягнень учнів, якості вихованості школярів, задоволеності наданих школою освітніх потреб.
- Створення позитивного іміджу школи, підвищення її конкурентноздатності.
Показники
ефективності
Програми
Поліпшення якісних показників ЗНО, ДПА, результатів предметних олімпіад.
Зростання позитивного іміджу закладу та конкурентноздатності школи на ринку освітніх послуг.
Збільшення контингенту учнів.
Розширення ділових партнерських освітніх зв’язків.
Контроль,
корекція та
оцінювання
Програми
Системний моніторинг реалізації розвитку Програми та її фінансування.

  
Вступ

Підготовка Програми розвитку Сірогозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нижньосірогозької районної ради Херсонської області  на 2019-2024 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо якісної та доступної освіти. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є формування високого рівня інформаційної культури кожного члена суспільства, держави; впровадження сучасних інформаційних технологій у освітній процес. Сучасне суспільство переходить до постіндустріальної доби, в якій цивілізація стає інформаційною. З тим нагальною залишається здатність особистості формувати міжособистісні стосунки, вступати в комунікацію, володіти різними соціальними ролями. Проблема активного використання інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій стає все актуальнішою. Обов’язковою умовою використання сучасних педагогічних технологій, методичних заходів є збереження фізичного та психічного здоров’я учнів, формування позитивного ставлення до здорового способу життя.
Програма визначає основні шляхи розвитку закладу. Вона скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування різними мовами, у тому числі й комп’ютерного програмування, включаючи спілкування через Інтернет.
Програма розвитку школи спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, системи контролю й оцінювання, управлінських рішень, взаємовідповідальності всіх учасників освітнього процесу. Програма є комплексом науково-методичних, матеріально-технічних та управлінських розділів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби педагогічного, учнівського та батьківського колективів школи.
Розділи, з яких складається Програма, допоможуть вирішити такі завдання:
- Організація методичної та виховної роботи в школі відповідно вимогам Державного стандарту початкової освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
- Створення умов виховання та навчання учнів, які забезпечують збереження фізичного та психічного здоров’я дітей.
- Організація роботи з обдарованими дітьми.
- Професійний розвиток педагогічних кадрів.
- Забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази.
- Комп’ютеризація та інформатизація закладу.
Основними результатами Програми розвитку школи будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу, системні позитивні зміни, підвищення рівня та якості освіти.
Програма дає можливість виробити стратегічні та пріоритетні напрями діяльності закладу на найближчі роки.
  
Інформація про  заклад  освіти
Повна назва:
Сірогозька  загальноосвітня школа І-Ш ступенів Нижньосірогозької  районної ради Херсонської області
Тип навчального закладу: загальноосвітня школа І-Ш ступенів
Форма власності: комунальна
Директор школи: Сахно Лариса Іванівна
Адреса: 74721, Нижньосірогозький  район, селище Сірогози,
              вул.40 років Перемоги, 34
Область: Херсонська
Телефон: (05540) 4-76-86
Кількість учнів: 45 чол.
Кількість класів: 6
Кількість учителів: 14  педагогів,  із них 4 – сумісники)
із них мають кваліфікаційну категорію
вищу – 3 вчителя
першу – 5  вчителів
другу – 2 вчителя
спеціаліст -  4 вчителя
педагогічне звання «Старший вчитель» - 2 вчителя.
Кількість книг у бібліотечному фонді (у тому числі підручників): 4168
Кількість комп'ютерів у закладі: 8, ноутбуків – 3, мультимедійна дошка – 1
У закладі є: 8 предметних кабінетів, 1 майстерня, 1 спортивний зал, краєзнавча кімната,  бібліотека, актова зала, спортивний майданчик, їдальня, медичний кабінет.
  
Концепція розвитку закладу на 2019-2024 рр.
1. Загальні положення
Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.
Концепція Нової української школи, Державний стандарт початкової освіти та Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти орієнтує педагогів на перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до навчальних досягнень учнів, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (учень знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює, тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт початкової освіти та Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти ґрунтується на засадах особистісно-орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичній ситуації, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.
Відповідно до Концепції Нової української школи заклад працюватиме на
засадах «педагогіки партнерства». Основні принципи цього підходу:
• повага до особистості;
• доброзичливість і позитивне ставлення;
• довіра у відносинах;
• діалог - взаємодія - взаємоповага;
• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв'язків);
• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов'язань, обов'язковість виконання домовленостей)
Основна мета діяльності закладу – забезпечити позитивну динаміку розвитку школи, як відкритої системи, конкурентоздатної й орієнтованої на підготовку громадянина - патріота, здатного до участі в розв’язанні сьогоденних і перспективних завдань держави. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу.

Місія школи полягає у:
- забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;
- формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;
- вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;
- створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до школи, однолітків, учителів, держави;
- підтриманні сприятливої атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості.
Освітній процес закладу спрямований на формування у випускника школи
якостей, необхідних для життєвого та професійного визначення:
- Орієнтації у сучасних реаліях і підготовленості до життя у ХХІ столітті.
- Здатність до самовизначення, саморозвитку, самоосвіти.
- Вільне володіння двома іноземними мовами.
- Наявність життєвого досвіду спілкування, роботи в колективі, під керівництвом, самостійно, з літературою.
- Високий рівень освіченості, культури, здатність до творчої праці, професійного розвитку, застосування комунікативних компетенцій, упровадження у своїй діяльності ІКТ.
- Вільне володіння комп’ютером, високий рівень культури користування ІКТ.
- Готовність до вибору професії відповідно до своїх здібностей та можливостей, потреб ринку праці.
- Сформовані трудова та моральна життєва мотивації, активна громадянська і професійна позиції.
2. Мета та завдання
Мета: створення цілісної системи розвитку комунікативної та комунікаційної культури учасників освітнього процесу.
На реалізацію визначеної мети спрямовані основні завдання діяльності:
• створення належних умов для функціонування системи освіти закладу, яка забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, ґрунтується на єднанні сімейного та суспільного виховання;
• здійснення комплексної інформатизації закладу через створення інформаційно-навчального середовища, запровадження новітніх інформаційних технологій у освітній процес, систему тестового оцінювання знань;
• сприяння гуманізації відносин в закладі та сім'ї,
• забезпечення наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків;
• забезпечення суттєвого зростання якості освіти, створення комплексу умов рівного доступу до неї;
• впровадження заходів у освітній діяльності, спрямованих на розвиток письмової та усної комунікації, навичок роботи в групі, самопрезентації, ораторського мистецтва учнів;
• запровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій, створення безпечних умов навчання та виховання дітей;
• створення шкільного середовища, що сприятиме прагненню учнів до самопізнання, самоаналізу, саморозвитку;
• модернізація матеріально-технічної бази закладу;
• створення умов впровадження початкової освіти Нової школи, яка поділяється на два цикли:
          • перший, адаптаційно-ігровий (1-2 класи);
          • другий, основний (3-4 класи).
• створення умов впровадження базової середньої освіти Нової школи, яка поділяється на два цикли:
        • перший, адаптаційний (5-6 класи);
        • другий, базове предметне навчання (7-9 класи).
• створення умов впровадження профільної середньої освіти Нової школи, в рамках якої старшокласник зможе обирати одне з двох спрямувань навчання:
• академічне, із поглибленим вивченням окремих предметів з орієнтацією на продовження навчання в університеті;
• професійне, яке поряд зі здобуттям повної загальної середньої освіти забезпечує отримання першої професії (не обмежує можливість продовження освіти).
3. Основні шляхи реалізації Концепції
Умови реалізації Концепції
Умовами реалізації пріоритетних напрямів Концепції є запровадження нових педагогічних та управлінських технологій:
 перехід на концептуальну форму розвитку освіти в закладі.
 впровадження системи постійного відстеження динаміки змін в освіті;
  оновлення функцій управління відповідно до нових видів управлінської діяльності;
• організаційне та функціональне оновлення діяльності науково-методичної служби;
• реальне забезпечення відкритості та доступності освітньої галузі школи перед громадськістю.
Очікувані результати реалізації заходів Програми
Основними очікуваними результатами вирішення цих завдань є:
– формування культури спілкування та інформаційної культури учасників освітнього процесу;
– впорядкування інформаційного обміну баз даних;
– автоматизація збору даних і статистичних звітів, що періодично формуються
 за визначеними формами;
– мотиваційний аспект набуття знань учнями;
– розвиток соціальної та комунікативної активності учнів;
– формування в учнів навичок ефективного спілкування;
– формування в учнів культури збереження і зміцнення свого здоров’я;
– формування випускника Нової школи:
• особистості,
• патріота,
• інноватора;
– створення безпечного толерантного шкільного середовища;
– формування системи моніторингу освітнього процесу з метою аналізу стану та динаміки розвитку закладу освіти.
– надати доступ педагогічним працівникам та учням до світових інформаційних ресурсів та технологій;
– підняти освітній процес на новий якісний рівень;
– створення єдиного освітнього простору на основі наступності та інтеграції змісту загальної середньої і позашкільної освіти;
– залучення громадськості, батьків, учнів до належного функціонування закладу.
4. Матеріально-технічне та фінансове забезпечення
Концепція розвитку реалізується в межах загального обсягу видатків, виділених районним та місцевими бюджетами на відповідні роки, а також передбачає залучення позабюджетних коштів інвесторів, меценатів, громадських фондів, інших юридичних і фізичних осіб, що не суперечить чинному законодавству України. Матеріально-технічна частина Програми щорічно коригуватиметься бюджетом району та реальними можливостями позабюджетних надходжень.

 Шляхи реалізації програми розвитку закладу.
 1. Розділ «Освітній процес»
 Мета:
• забезпечення умов для інтелектуального, соціального, морального і фізичного розвитку учнів;
• створення сприятливого середовища для навчання, самовираження і самореалізації учнів;
• створення умов для різнобічного розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання.
 Завдання:
• забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту;
• виконання вимог Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
• виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина;
• розвиток особистості шляхом залучення до творчої діяльності;
• забезпечення наступності між початковою загальною освітою та базовою і повною загальною середньою освітою.
 Пріоритети:
• запровадження сучасних форм і методів навчання;
• забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини;
• формування особистості, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.

Шляхи реалізації
з/п
Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання
Відповідальні

1.
Залучення до навчання дітей 6-
річного віку (бесіди з батьками)

Розв’язання проблем
наступності та
перспективності між
дошкільним закладом та школою
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

2.
Організувати розробку та впровадження методичних
рекомендацій щодо моніторингу
оцінювання досягнень учнів
Підвищення якості
знань учнів, що
підтверджується
результатами
зовнішнього
незалежного оцінювання
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

3.
Організація індивідуального
навчання учнів

Забезпечення права
дітей на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних
здібностей та обдарувань, стану здоров’я
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

4.
Забезпечення учнів підручниками
Створення оптимальних
умов для здобуття
освіти
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

5.
Забезпечення формування в учнів
високої мовної культури,
оволодіння українською мовою на уроках
Здійснення цілісної
системи розвитку
демократичної
самосвідомості учнів,
виховання любові до
України і почуття
державного патріотизму
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

6.
Організація науково-дослідницької
роботи учнів
Зростання кількості
учнів, які беруть участь
у Всеукраїнських
конкурсах, олімпіадах
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

7.
Реалізація Концепції Нової  української школи
Створення умов для здобуття початкової
освіти
2019-2024

Адміністрація,
вчителі




2. Розділ «Науково-методичне забезпечення освітнього процесу»

Мета:
• підвищення якості науково-методичної роботи з забезпеченням різноманітних форм навчання;
• підвищення ефективності освітнього процесу;
• стимулювання самоосвіти та творчого пошуку вчителів.

Завдання:
• забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою;
• забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогічних кадрів;
• вдосконалення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки вчителів;
• стимулювання вчителів до самоосвіти, активізація їх творчого потенціалу;

Пріоритети:
• ефективність науково-методичної роботи;
• самоосвіта – індивідуальна робота кожного вчителя;
• участь у методичній роботі – обов’язок кожного педагогічного працівника.

Шляхи реалізації
з/п
Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання
Відповідальні

1.
Створити умови для підвищення
професійної майстерності та рівня
методичної підготовки педагогічних
кадрів
Підвищення рівня
фахової компетентності
педагогічних
працівників, сприяння їх самовдосконаленню та самоосвіті
2019-2024

Адміністрація

2.
Своєчасно надавати різноманітні
інформаційні послуги та консультації
Результат роботи
вчителя – ефект
розвитку учнів

2019-2024

Адміністрація

3.
Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками
Використання
інноваційних методик у
своїй роботі
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

4.
Забезпечувати вчителів електронними
засобами навчального призначення
для підтримки вивчення окремих
предметів
Розвиток професійного
самовдосконалення
вчителів

2019-2024

Адміністрація,
вчителі

5.
Забезпечити умови для ефективної
роботи методичних об’єднань
Підвищення
кваліфікаційного рівня
вчителів
2019-2024

Адміністрація
керівники
ШМО

6.
Проводити  різноманітні методичні
заходи з педагогами (колективні:
семінари-практикуми, педагогічні читання, науково-практичні
конференції, методичні оперативні наради, семінари; групові: методичні об’єднання, творчі групи, школи
молодого вчителя, перспективного
педагогічного досвіду; індивідуальні:
наставництво, самоосвіта,стажування, консультації, курсова
перепідготовка).
Удосконалення
методичної роботи
школи; здатність
педпрацівників до
ініціативної, творчої,
пошукової діяльності

2019-2024

Адміністрація,
вчителі

7.
На кожного вчителя завести
індивідуальну методичну карту з
метою моніторингу динаміки
зростання його професійного
творчого потенціалу.
Підвищення науково-
теоретичної, методичної
та психологічної
підготовки педагогічних
працівників

2019-2024

Адміністрація,
вчителі

3. Розділ «Творчі здібності учнів»

Мета:
• створення єдиного інформаційно-навчального простору для розвитку і підтримки обдарованих дітей;
• створення умов для реалізації творчого потенціалу та обдарованості.

Завдання:
• допомога і підтримка обдарованих дітей;
• раннє виявлення та розвиток творчих здібностей учнів;
• об’єднати зусилля закладу, установ, громадських організацій, сім’ї у створенні оптимальних умов для розвитку та творчої реалізації обдарованих дітей;
• забезпечення наступності в роботі з обдарованими дітьми в початковій, середній і старшій школі
• удосконалити систему соціальної підтримки і заохочення обдарованої молоді.

Пріоритети:
• створення оптимальних умов для розвитку та творчої реалізації обдарованих дітей;
• залучення учнів до роботи в наукових секціях Малої академії наук, до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, Всеукраїнських конкурсах учнівської творчості.

Шляхи реалізації
з/п

Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання

Відповідальні

1.
Поповнювати банк даних «Обдаровані діти»

Створення системи
пошуку, розвитку та підтримки обдарованої
молоді
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

2.
Участь учнів у Всеукраїнських
учнівських олімпіадах, конкурсах, турнірах, фестивалях, у Міжнародних інтелектуальних та
творчих змаганнях.
Збільшення проценту
учнів, які беруть участь в конкурсах різного рівня

2019-2024

Адміністрація,
вчителі

3.
Створення умов для розкриття,
розвитку та реалізації творчих, навчально-дослідницьких
здібностей учнів
Збільшення кількості учнів, які займаються
науково-дослідницькою
діяльністю
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

4.
Створення умов для підтримки
дітей в умовах сімейного виховання
Консультування батьків
та педагогів

2019-2024

Адміністрація,
вчителі

5.
Створення умов для розвитку
здібностей учнів шляхом організації індивідуальної роботи з ними, роботи у гуртках.
Підвищення якості
освітнього процесу,
забезпечення
інтелектуальних потреб учнів
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

6.
Розміщувати кращі роботи з творчих конкурсів, МАН в
електронному варіанті у розділі «МАН» на шкільному сайті

Збільшення проценту учнів, які приймають
участь в конкурсах,
дистанційних олімпіадах
різного рівня
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

7.
Забезпечити науково-педагогічний
супровід роботи вчителів з обдарованими дітьми

Підвищення рівня
науково-методичного та
інформаційного
забезпечення
педагогічних
працівників, які
проводять роботу з обдарованою молоддю
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

8.
Узагальнювати передовий
педагогічний досвід вчителів, що
працюють з обдарованими дітьми

Поширення передового
педагогічного досвіду вчителів, які працюють з
обдарованими дітьми
2019-2024

Адміністрація,
вчителі

4. Розділ «Управління закладом»

Мета:
ü вироблення стратегії розвитку освітньої системи школи;
ü забезпечення якісних змін в освітньому просторі школи відповідно до
сучасних вимог.

Завдання:
ü забезпечення оптимальної структури школи;
ü сприяння участі громадськості у формуванні освітньої політики школи;
ü створення умов для зростання професійного рівня педагогічних кадрів;
ü вдосконалення навчально-матеріальної бази школи;
ü здійснення систематичного планування, моніторингу та аналізу діяльності закладу;
ü формування сучасної педагогічної культури батьків.

Пріоритети:
ü управління на основі стратегічного планування, організація взаємодії всіх
учасників освітнього процесу, мотивація і контроль діяльності;
ü забезпечення ефективного управління завдяки впровадженню моніторингового супроводу управлінських процесів;
ü залучення громадськості для підвищення ефективності освітнього процесу.

Шляхи реалізації
з/п

Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання

Відповідальні

1.
- організація освітнього процесу;
- виконання нормативних
документів;
- вдосконалення
внутрішньо шкільного контролю.
Організація та
забезпечення оптимальних,
стабільних умов для
освітнього процесу

2019-2024
Адміністрація,
вчителі-
предметники

2.
Управління освітнім процесом закладу. Проведення педагогічних рад.

Об’єднання зусиль
педагогічного колективу
школи для підвищення
рівня освітньої роботи,
упровадження в практику
досягнень педагогічної
науки й передового
педагогічного досвіду
2019-2024
Адміністрація

3.
Впроваджувати модель державно-громадського
управління школою на засадах рівноправної участі усіх учасників у забезпеченні
ефективності освітнього процесу
Вивчення громадської
думки та поширення її на прийняття управлінських рішень


2019-2024
Адміністрація,
вчителі-
предметники

4.
Створення цілісної системи
управління, забезпечення якісного
рівня контрольно-аналітичної
діяльності відповідно до сучасних вимог

Підвищення якості
освітнього процесу.
Розвиток творчого
потенціалу кожного
вчителя

2019-2024
Адміністрація
5.
Забезпечити ефективну роботу Ради школи.

Спільна робота Ради
школи та органів місцевого
самоврядування
2019-2024
Адміністрація,
батьки

6.
Раціональний та доцільний розподіл
функціональних обов’язків між
адміністрацією, учителями

Покращення роботи всіх
сфер шкільної діяльності

2019-2024
Адміністрація
7.
Забезпечення життєдіяльності школи
Залучення позабюджетних
коштів, покращення
роботи з охорони праці та
соціального захисту
2019-2024
Адміністрація
8.
Адміністративно-господарська
робота

Покращення матеріально-технічної бази школи
2019-2024
Адміністрація
9.
Звіт директора перед громадськістю,
колективом

Постійне інформаційне
забезпечення, гласність
2019-2024
Адміністрація
10.
Забезпечити систематичний
інформаційний супровід освітнього
процесу на шкільному сайті та стендах
Інформованість вчителів, учнів, батьків у роботі школи

2019-2024
Адміністрація

 5. Розділ «Кадрове забезпечення освітнього процесу»
 Мета:
ü    підвищити престиж педагогічної професії у суспільстві;
ü    створити систему планомірного поповнення школи висококваліфікованими спеціалістами та забезпечити високу результативність професійної діяльності педагогічних кадрів;
ü    створити сприятливі умови для життя та професійної діяльності педагогічних працівників, забезпечити їхні конституційні права.
 Завдання:
ü оптимізація кадрового забезпечення школи;
ü підвищення ролі учителя у формуванні суспільства;
ü підвищення рівня соціально-економічного та фінансового забезпечення
підготовки педагогічних працівників, їх професійної діяльності .
Пріоритети:
ü обґрунтоване прогнозування потреби в педагогічних працівниках;
ü стабілізація кадрового складу школи;
ü підвищення професійного рівня педагогічних працівників;
ü поліпшення морального і матеріального стимулювання професійної діяльності вчителів.

Шляхи реалізації
з/п

Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання

Відповідальні

1.
Визначення потреби в педагогічних
працівниках
Стабілізація кадрового
складу школи
2019-2024
Адміністрація
2.
Забезпечення систематичного
підвищення кваліфікації
педпрацівників; впровадження
сучасних інформаційних технологій

Ріст професійної
майстерності, розвиток творчої ініціативи,
забезпечення
ефективності освітнього
процесу

2019-2024
Адміністрація

3.
Внесення пропозицій щодо нагородження державними та
відомчими нагородами та відзнаками
працівників школи у вищі органи
управління освітою
Моральне та
матеріальне
стимулювання вчителів

2019-2024
Адміністрація

4.
Удосконалення професіоналізму та
методичної майстерності вчителів, широкого використання нових
технологій
Підвищення якості
освіти

2019-2024
Адміністрація. вчителі

5.
Організація роботи з молодими та
малодосвідченими вчителями.
Виявлення найбільш активної, талановитої молоді.

2019-2024
Вчителі -
наставники

6.
Проведення психолого-педагогічних консиліумів,
психолого-педагогічних семінарів з метою удосконалення
взаємовідносин «учитель – батьки –
учень».
Підвищення ролі
вчителя у формуванні
особистості

2019-2024
Адміністрація. вчителі

7.
Забезпечити участь вчителів у
педагогічних конкурсах з метою
висвітлення та розповсюдження
передового педагогічного досвіду.
Підвищення
професійного рівня
педагогічних
працівників

2019-2024
Вчителі


6. Розділ «Інформаційно-освітнє середовище»

Мета:
ü забезпечення якості навчання та комплексного підходу до використання
сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі;
ü створення єдиного освітнього інформаційного середовища;
ü підготовка учнів до життя та діяльності в умовах інформаційного суспільства, формування в них навичок самостійного пошуку, оцінювання та систематизації інформації.

Завдання:
ü модернізація комп’ютерної техніки,
ü використання послуг всесвітньої мережі Інтернет;
ü широке впровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій;
ü придбання ліцензійного програмного забезпечення;
ü перепідготовка педкадрів, продовження навчання педагогічних працівників по оволодінню комп’ютерною грамотністю.

Пріоритети:
ü впровадження інформаційних технологій в управлінську діяльність;
ü комп’ютеризація освітнього процесу.

Шляхи реалізації
з/п

Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання

Відповідальні

1.
Розвиток інформаційного простору закладу

Забезпечення якості
навчання та
комплексного підходу до
використання сучасних
інформаційно –
комунікаційних
технологій в освітньому процесі
2019-2024
Адміністрація, вчителі
2.
Формування баз даних педагогічних
працівників школи, учнів

Якісно новий рівень
функціонування системи
управління освітньому
процесом та школою в
цілому
На початку
навчального
року

Адміністрація, вчителі
3.
Інформатизація управління школою,
у тому числі:
- інформатизація діяльності
адміністративно-управлінської
ланки;
- інформатизація управління
навчально-пізнавальною
діяльністю учнів;
- інформатизація управлінської
діяльності учнів
Скорочення часу,
виділеного на прийняття
управлінських рішень, за
рахунок упровадження
та експлуатації систем
перетворення інформації

2019-2024
Адміністрація
4.
Інформатизація методичної роботи
школи.

Створення електронної
бази шкільної бібліотеки
та тематичних цифрових
архівів інформаційних і
методичних ресурсів з
навчальних предметів
2019-2024
Адміністрація
5.
Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
освітній процес
Розширення доступності
інформаційних ресурсів школи

2019-2024
Адміністрація
6.
Інформатизація діяльності бібліотеки
Запровадження
передумов розробки та
упровадження
електронних документів
2019-2024
Бібліотекар
7.
Формування інформаційної культури учасників освітнього процесу

Організація доступу
учнів, педагогічних
працівників до
вітчизняних і світових
інформаційних ресурсів
2019-2024
Вчитель
Інформатики,
вчителі, учні

8.
Функціонування шкільного сайту
Зацікавленість учнів у створенні сторінки або
пошуку матеріалу для сайту
2019-2024
Вчитель
інформатики


 7. Розділ «Виховна система»
 Мета:
ü удосконалення та розвиток виховної системи на основі національних та
загальнолюдських цінностей;
ü виховання вільної особистості, активної у виборі власної життєвої позиції, свідомого громадянина України.
 Завдання:
ü удосконалення системи виховної роботи, спрямованої на розвиток особистості дитини;
ü реалізація у процесі роботи, системного, творчого підходів до організації виховного процесу в класних колективах;
ü оптимальне поєднання форм організації виховної роботи;
ü розвиток діяльності органів учнівського самоврядування,
Пріоритети:
ü створення необхідних умов для розвитку творчого потенціалу особистості;
ü стимулювання ініціативності та життєвої активності дитини;
ü виховання на засадах загальнолюдських і національних цінностей
 Шляхи реалізації
з/п
Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання
Відповідальні

1.
Здійснювати виховний процес
відповідно до діючих
державних програм, інших нормативних актів, що обумовлюють виховну роботу
в школі
Організація виховного
процесу на основі
принципів, державних
програм, нормативних актів,
що дозволяють виховати
соціально-активну, освічену,
моральну і фізично здорову
особистість.
2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

2.
Удосконалювати систему виховної роботи закладу,
впроваджувати нові технології та методики виховання дітей та учнівської молоді

Формування в учнів
громадської та правової
свідомості, почуття власної гідності, творчого мислення,
відповідальності, правових норм, духовного багатства.

2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

3.
Здійснювати виховну роботу в класних колективах,
керуючись «Основними
орієнтирами виховання учнів
1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів» (наказ Міністерства освіти і науки
України, молоді та спорту України від 31.10.2011року №1243), Концепцією
національно-патріотичного
виховання дітей та молоді
Забезпечення умов для розвитку творчого потенціалу особистості,
перспектив її саморозвитку в
колективі, розширення та
поглиблення
внутрішкільних зв’язків, забезпечення успішності
спільної діяльності дітей і дорослих.

2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

4.
Здійснювати правове та психологічне забезпечення
виховного процесу з дітьми-сиротами та дітьми з малозабезпечених сімей.
Формування
високоморальної
особистості та її
самореалізації на основі всебічного розвитку здібностей дитини з урахуванням її
психологічних особливостей
та природного потенціалу,
та осмислення
загальнолюдських і
соціальних цінностей світу.
2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

5.
Забезпечувати ефективність
профілактики девіантної
поведінки дітей та учнівської
молоді, спрямовувати
виховний процес на
попередження та подолання
тютюнопаління, вживання
наркотичних та психотропних
речовин, профілактики
ВІЛ/СНІДу
Збільшення кількості учнів і
батьків, що ведуть здоровий
спосіб життя і систематично
займаються спортом.
Створення оптимальних
умов для забезпечення
фізичного розвитку
особистості, збереження її
здоров’я.

2019-2024
Заступник
директора з
НВР, практичний психолог,
адміністрація
школи

6.
Поєднувати організаційно-педагогічну, родинно-сімейну, національно-культурну, просвітницьку діяльність педагогів, батьків, учнів,
місцевої громади
Створення гармонійного всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в
існуючих соціальних
умовах, реалізація її
творчого потенціалу, формування у дітей
моральних цінностей з
позиції добра та
справедливості.
2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

7.
Формувати у підростаючого
покоління основи естетичної та
екологічної культури,
патріотичного,
громадянського,
національного, трудового виховання
Виховання різнобічно-гармонійної особистості
готової до виконання
громадських і
конституційних обов’язків,
збереження духовних
надбань українського
народу, формування
особистісних рис
громадянина української
держави, екологічної
культури.

2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

8.
Відродження національних
свят та обрядів, національних
традицій
Формування у молодого
покоління національних
якостей, важливого
ставлення до культурної
спадщини, до розвитку
суспільства і культури, до
відновлення духовних
надбань народу.

2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники

9.
Розширення сфери діяльності
учнів шляхом збільшення
кількості гуртків, спортивних
секцій, об’єднань за інтересами
Залучення дітей до
експедиційної, художньо-практичної, навчально-пізнавальної діяльності.

2019-2024
Адміністрація
10.
Поглиблення
профорієнтаційної роботи

Усвідомлений вибір учнями майбутньої професії, допомога у подальшому
навчанні або
працевлаштуванні
випускників. Виховання
конкурентоспроможного
випускника на ринку праці
2019-2024
Заступник
директора з
НВР, класні
керівники


8. Розділ «Здорова особистість»
 Мета програми:
• створення умов для формування здоров’я кожного учасника освітнього
процесу;
• формування особистості учня, спроможного розвивати себе фізично та
духовно;
• розвиток культури здоров’я суб’єктів освітнього процесу.
 Завдання:
• проведення профілактичної, оздоровчої освітньої діяльності;
• зміцнення здоров’я підростаючого покоління;
• виховання в школярів відповідального ставлення до власного здоров’я
та здоров’я оточуючих;
• навчання учнів правилам, нормам безпечної поведінки;
• організація гурткової щодо формування здорового способу життя учнів;
• медичний, педагогічний та соціально-психологічний моніторинг.
 Пріоритети:
• виховання в учня відповідального ставлення до власного здоров’я;
• формування культури здоров’я та пропаганди здорового способу життя.

Шляхи реалізації
з/п
Зміст роботи
Очікувані результати
Термін
виконання
Відповідальні

1.
Контроль за станом здоров’я учнів. Моніторинг поглибленого
медичного огляду учнів

Забезпечення
індивідуального підходу
у освітньому процесі,
створення умов для
сприятливого фізичного
та психічного розвитку
дітей
2019-2024
Заступник
директора з
НВР, сестра медична

2.
Організація навчального дня з
урахуванням санітарно-гігієнічних норм
Забезпечення
раціонального режиму
дня учнів, що впливає на підвищення рівня знань, поліпшення здоров’я.
2019-2024
Адміністрація
3.
Індивідуальні, групові, медико-психологічні консультації з
проблем здоров’я. Виховні години ,
брейн - ринги, дискусії, предметні
вікторини, години спілкування,
тренінги.
Досягнення високого
рівня мотивації учнів
щодо ведення здорового способу життя

2019-2024
Адміністрація, вчителі
4.
Забезпечення контролю за
порядком, якістю та дотриманням
норм харчування дітей в школі.
Організація харчування
учнів
2019-2024
Адміністрація,
бракеражна
комісія, Рада
школи

5.
Організація профілактичної роботи зі збереження здоров’я учнів.
Проведення шкільних змагань з окремих видів спорту та
спортивних свят.
Формування здорового
способу життя учнів.

2019-2024
Сестра медична, практичний психолог,
вчителі

6.
Залучення учнів до занять спортом
у спортивних секціях та гуртках

Формування здорової
особистості, набуття
учнями навичок
здорового способу
життя.
2019-2024
Класні
керівники

7.
Проведення лекцій, батьківських
зборів, конференцій щодо здорового способу життя із
залученням спеціалістів.
Профілактика шкідливих
звичок серед підлітків

2019-2024
Сестра медична, практичний психолог,
вчителі


 9. Розділ «Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу»
 Мета програми:
ü забезпечення в школі належних умов для навчання і виховання відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, технічних та педагогічних вимог.
 Завдання:
ü провести комплекс енергозберігаючих заходів;
ü поліпшити умови експлуатації та утримання будівлі школи;
ü виконувати капітальні та поточні ремонти за новітніми технологіями, які передбачають тривалий гарантійний термін експлуатації;
ü забезпечити школу сучасними меблями відповідно до санітарно-гігієнічних та естетичних вимог, створити сприятливі та комфортні умови для організації навчально-виховного процесу;
ü забезпечити відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних, інженерно-технологічних вимог безпечні умови для навчання та життєдіяльності в школі;
ü вжити додаткових заходів щодо збільшення частки спеціальних коштів за рахунок добровільних внесків батьків, благодійних внесків шляхом залучення до відкритої системи управління закладом.

Пріоритети:
ü здійснення заходів щодо модернізації матеріально-технічної бази школи.

Очікувані результати
ü забезпечення відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних та інженерно-технічних вимог безпечних та комфортних умов навчання та життєдіяльності;
ü оновлення матеріально-технічної, матеріально-навчальної бази навчального закладу;
ü створення сприятливих умов для організації навчально-виховного процесу;
ü удосконалення якості системи освіти через забезпечення кабінетів сучасним обладнанням, відповідно до концепції «Нова українська школа»


 Шляхи реалізації
з/п
Зміст роботи
2020
2021
2022
2023
2024
Відповідальні
1.
Проводити технічний аналіз стану
приміщень школи
+
+
+
+
+
Адміністрація
2.
Проводити поточний ремонт будівлі
школи:
- навчальних кабінетів,
- спортивного залу,
- бібліотеки,
- їдальні,
- допоміжних приміщень,
- туалетів,
- коридорів, сходових клітин
+
+
+
+
+
Адміністрація
3.
Благоустрій шкільного подвір’я,
ремонт огородження, даху, фарбування спортивного нестандартного обладнання
+
+
+
+
+
Адміністрація
4.
Проводити ревізію та реконструкцію
освітлення (заміна ламп, вимикачів,
розеток, плафонів).
+
+
+
+
+
Адміністрація
5.
Проводити ревізію та реконструкцію вентиляційної та пожежної сигналізації
+
+
+
+
+
Адміністрація
6.
Проводити ревізію та реконструкцію каналізаційної системи, водо- та теплопостачання.
Заміна труб на пластикові, заміна сантехніки.
+
+
+
+
+
Адміністрація
7.
Проводити ревізію та реконструкцію
теплопостачання
+
+
+
+
+
Адміністрація
8.
Проводити інвентаризацію шкільного майна
+
+
+
+
+
Адміністрація
9.
Придбання шкільних меблів
+
+
+
+
+
Адміністрація
10.
Здійснювати ремонт та оновлення
комп’ютерної техніки
+
+
+
+
+
Адміністрація
11. 
Забезпечити школу довідковою літературою, демонстраційними матеріалами, інструментами, приладами, технічними засобами навчання відповідно до «Переліку навчально-наочних посібників та лабораторного обладнання, реактивами та устаткуванням», рекомендованого МОН України
+
+
+
+
+
Адміністрація
12. 
Придбання спортивного інвентарю
+
+
+
+
+
Адміністрація
13. 
Забезпечення школи необхідними засобами
прибирання (халати, дезинфікуючі та
миючі засоби)
+
+
+
+
+
Адміністрація
14. 
Забезпечення школи прибиральним
інвентарем (лопати, граблі, віники, відра)
+
+
+
+
+
Адміністрація
15.
Забезпечення медикаментами та
канцтоварами
+
+
+
+
+
Адміністрація
16.
Забезпечення дотримання техніки безпеки і
протипожежної безпеки учасниками
освітнього процесу
+
+
+
+
+
Адміністрація
17.
Проведення адміністративно-громадського контролю за готовністю класів, навчальних кабінетів, майстерень, спортивних залів, їдальні, інших приміщень школи до нового навчального року
+
+
+
+
+
Адміністрація
  
Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку

Зміни у змісті освіти пов’язані із змінами політики в галузі освіти:
- недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків програми розвитку;
- зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків програми розвитку;
- втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів;
- недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку школи.

Шляхи розв’язання:
- внесення змін та доповнень до програми розвитку;
- додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування;
- підвищення ступеня відкритості школи, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті школи у формі звіту директора перед громадськістю та колективом;
- звернення до депутатського корпусу районної, міської ради, громадських організацій.


Немає коментарів:

Дописати коментар