четвер, 16 липня 2020 р.

Звіт директора школи


Звіт
директора Сірогозької загальноосвітньої школи І-III ступенів
Нижньосірогозької районної ради Херсонської області
Сахно Лариси Іванівни за 2019-2020 н.р.
Шановні присутні! Закінчується навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2019-2020 навчального року.
Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася  Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в школі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти.
У цьому навчальному році ми продовжуємо працювати в Новій українській школі, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше з вами завдання – створити таку нову школу, до якої приємно ходити учням. У ній -  прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.
Дух  школи, її кращі  традиції  і здобутки  визначають    педагогічні    колективи  і  їх  виховання. Провідною    фігурою  у  реалізації  завдань, безперечно   виступає  вчитель, який   зобов’язаний  втілювати   в  життя  всі  ідеї, забезпечувати  єдність  виховання  і  навчання  - основного  принципу  школи.
 Відразу  ж  хочу   відзначити, що  робота  директора   і  колективу   нероздільні   і   в  чомусь   директор     направляє  колектив, а  ще  частіше   саме  колектив    змушує   директора   робити    ті, чи  інші  дії.  Тому,  доповідаючи  про  свою   роботу, я весь  час   буду    опиратись    на  роботу  колективу, а  які  питання  будуть    невисвітлені  -  прошу     мене  відкоригувати  у  своїх  виступах. 
Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, Державним стандартом початкової освіти, базової та повної загальної середньої освіти, власною Програмою розвитку закладу освіти, річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього  процесу та його результативність.
Працівники школи - це команда, яка  злагоджено працює для досягнення успіху.
Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.
Основна мета моєї діяльності, як керівника, у 2019/2020 н.р.:
·                   Створення умов для навчання учнів закладу освіти, забезпечення реалізації прав громадян на здобуття початкової, базової та повної загальної середньої освіти в умовах школи І-ІІІ ступенів;
·                   Вдосконалення педагогічної системи школи відповідно до запитів батьків та учнів;
·                   Забезпечення функціонування та розвитку школи, підвищення якості освіти та ефективності виховання і розвитку учнів.
Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність школи спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів,  утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.
На сьогодні  визначені  пріоритетні напрями і завдання  відповідно до вимог сучасності :
1. Створення  оптимальних умов для всебічного розвитку особистості учня, його талантів, творчих та фізичних здібностей.
2. Підвищення освітнього рівня учнів, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
3. Забезпечення  активного  втілення в освітній  процес новітніх освітніх технологій навчання, передового педагогічного досвіду, інформаційно-цифрових технологій.
4. Забезпечення  умов для повноцінного фізичного, духовного здоров’я дітей, розвитку особистості дитини відповідно до національних та загальнолюдських цінностей.
5. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
6. Удосконалення системи національного виховання та учнівського самоврядування як необхідної форми громадянського виховання.
7. Продовження роботи із соціального захисту Дітей, які потрапили в тяжкі сімейні обставини.
1. Загальна інформація про школу.
Сірогозька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є комунальною власністю Нижньосірогозької районної ради Херсонської області. Управління та фінансування здійснюється сектором освіти Нижньосірогозької РДА, якому делеговані відповідні повноваження. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1989 році. У 2019-2020 навчальному році працювало 14 педагогічних працівників, з них 4 сумісники та 9 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Кількість дітей - 45 учнів, 7 класів, середня наповнюваність класів становить 6 учнів.
1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
Стратегічною метою розвитку школи як закладу освіти є перетворення її в адаптовану школу, тобто в школу для всіх, у школу, в якій освітній процес буде організовано відповідно до психологічних особливостей, здібностей та нахилів дітей з урахуванням запитів батьків у розрізі загальнодержавних стандартів. Освітній процес здійснюється в школі відповідно плану роботи школи, Статуту школи, освітньої програми закладу та робочого навчального плану. Школа працювала за 5-денним режимом.
В основу навчального плану покладена нормативна база МОН України.      Стратегічними напрямками розвитку початкової освіти залишаються особистісно-орієнтований підхід в освітньому процесі, формування ключових компетентностей учнів початкових класів, зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної.
Початкова школа розпочала і зараз продовжує   роботу з впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти. Тому  завдання постало перед школою - забезпечити створення належних умов для організації навчання першокласників в умовах змін у початковій  школі, а завдання вчителя початкових класів полягало в тому, що б створити для кожного учня оптимально сприятливі умови для його всебічного розвитку.
         Продовжено роботу по впровадженню Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти в частині базової загальної середньої освіти.    
У 2019/2020 навчальному році години варіативної складової навчального плану  використано таким чином:                                                                                                                                                                                                                                          
Ø    У 2 класі за рахунок варіативної складової використано 1 годину на інтегрований курс «Навчання грамоти».
Ø    У  3 класі за рахунок варіативної складової використано 1 годину на викладання курсу «Музичне мистецтво».
Ø    У 6 класі (1 година) за рахунок варіативної складової використано на викладання курсу «Етика».
Ø    У 8 класі за рахунок варіативної складової використано 1 годину на викладання факультативного курсу «Синтаксис сучасної української мови. Просте речення»
Ø    У 10 класі українська мова вивчалася на профільному рівні, додаткові години варіативної складової навчального плану використано на вивчення базових предметів: англійської мови (1 година), математики (1 година).
Згідно із новим Держстандартом передбачається здійснення особистісно-орієнтованого підходу у освітньому процесі, тому значна увага і методичної служби, педагогічного колективу  приділяється подоланню консерватизму в підходах до освітньої діяльності, впровадженню інноваційних технологій.  Вивчення іноземної мови за новим Держстандартом  з першого класу є досить позитивним фактом. Це дасть можливість дітям досягти високих результатів у вивченні іноземних мов, що так важливо в сучасному світі.  
У зв’язку із призупиненням освітнього процесу з 12 березня 2020 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211 «Про запобігання поширенню на території України короновірусу COVID-19», заклад освіти здійснював освітній процес з використанням  технологій дистанційного навчання. Педагогічні працівники використовували освітні платформи – віртуальна школа «Ранок» (безкоштовні онлайн-уроки для учнів та віртуальні педради для вчителів), «Мій клас» (шкільні завдання, теорії та тести за основними предметами), «На урок», «EdEra» (онлайн освіта), «Proficonf» (для створення та проведення відео уроків), «Prometheus» (для учнів підготовка до ЗНО, для вчителів – курси підвищення кваліфікації), «urokok» (зразки індивідуальних планів на період карантину,  завдання для учнів,електронні книги...), платформа Zoom (для проведення відео конференцій. На веб-сайті школи створені рубрики «Дистанційне навчання» для кожного класу, де розміщувалися матеріали до уроків. Заповнення електронних журналів вчителі здійснювали на сайті «Нові Знання», які є складовою всеукраїнського проєкту «Курс: освіта».

1.1 Кадрова політика школи спрямована на:
¨   реалізацію основних напрямків модернізації системи освіти;
¨   розвитку та вдосконаленню творчого потенціалу педагогічних працівників;
¨   вдосконалення нормативно-правової бази професійної діяльності освітян;
¨   оволодіння педагогічними працівниками сучасними інформаційними технологіями;
¨   періодичне оновлення і взаємоузгодження змісту підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
¨   поліпшення системи стимулювання професійного зростання педагогічних і науково-педагогічних працівників, можливість вивчення іноземних мов.
 1.1.1. Укомплектованість педагогічними кадрами, умотивованість їх розстановки
В школі у 2019-2020 н.р. нараховувалось 14 педпрацівників, із них 4 сумісники, 10 штатних працівників.
Якісний склад вчителів за віком
Кількість педпрацівників
Навчальний рік
2019-2020
До 30 років
3
31 – 40 років
1
41- 50 років
8
51- 60 років
1
Понад 60 років
1
Всього
14

Якісний склад
Кваліфікаційна категорія
Педагогічне звання
Вища
I
II
Спеціаліст
Старший  учитель
3
5
2
4
2

Якісний склад вчителів за педагогічним стажем
Кількість педпрацівників
Навчальний рік
2019-2020
До 3 років
1
3 – 10 років
2
10- 20 років
2
Понад 20 років
9
Всього
14

Аналіз плинності педагогічних кадрів
Кількість педпрацівників
Навчальний рік
2019-2020
прибуло
1
вибуло
-
Позитивні тенденції:
ü    стабільність кадрового складу,
ü    низька плинність,
ü    наявність фахової підготовки у всіх працівників.
1.1.2 Освітній рівень педагогічних працівників
Всі педагогічні працівники школи мають фахову освіту, серед яких – 13 вищу педагогічну, 1 – середню спеціальну.
1.1.3 Організація атестації педагогічних працівників
Атестація педпрацівників школи проводиться відповідно до вимог нормативних документів. Документація та планування роботи атестаційної комісії ведеться на відповідному рівні. Вчителі, що атестуються проводять відкриті уроки та заходи, приймають участь у роботі творчих груп та педагогічних майстернях, готують творчі звіти.
У 2019-2020 н.р.  атестувалися 2 педагогічні працівники Сахно Л.І. на відповідність раніше присвоєної вищої кваліфікаційної категорії, Каменькова В.І. на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «Спеціаліст» та педагогічного звання «Старший вчитель».
Позитивні тенденції:
ü    якісне зростання майстерності вчителя,
ü    стимулювання творчої діяльності.
1.1.4.  Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників Сірогозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Нижньосірогозької районної ради Херсонської області  на 2020 рік затвердженого наказом по школі від 17.01.2020 року №11 та плану-графіку підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників Нижньосірогозького району  на 2020 рік при комунальному вищому навчальному закладі «Херсонська академія неперервної освіти» на 2020 рік, згідно наказу відділу освіти, молоді та спорту Нижньосірогозької райдержадміністрації від 27.12.2019 р. №44-к/тр.
Педагогічні працівники у 2019-2020 навчальному році пройшли курсову перепідготовки при КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»:
-                 Сахно Л.І., підвищення кваліфікації за напрямком директор школи, вчитель географії па економіки;
-                 Зибіна Л.Д., підвищення кваліфікації за напрямком вчитель початкових класів.
Позитивні тенденції:
ü   практична направленість та предметна орієнтація курсової перепідготовки
ü   зростання можливостей самопідготовки засобами інформаційних технологій.
1.1.5. Наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників
Науково-методична робота здійснюється через діяльність шкільних методичних об’єднань. Використовувалися різні активні  форми методичної роботи:   самоосвіта та творчі звіти вчителів, робота методичних об’єднань, школи перспективного педагогічного досвіду, проведення методичних  виставок, тижня педагогічної творчості, вернісажу педагогічних ідей,  засідань педагогічної ради, предметних тижнів.
Значну роль у постійному підвищенні професійного, загальнокультурного та загальноосвітнього рівня керівників методичних об’єднань, вчителів відіграли інструктивно-методичні наради,  які проводилися один раз на тиждень, а також методичні хвилинки, індивідуальні консультації.
 Кожне методичне об’єднання працювало  над вирішенням проблеми  і завдань, пов’язаних  з фаховими особливостями. Всі вчителі приймали активну участь у роботі районних методичних об'єднань, відвідували семінари, майстер класи  інших вчителів району
Освітній процес у 2019/2020 навчальному році в школі організований з метою забезпечення оптимальних умов фізичного, інтелектуального, психологічного і соціального становлення особистості школярів, досягнення ними рівня навчальних досягнень, що відповідає потенціальним можливостям учнів з урахуванням їхніх пізнавальних інтересів і схильностей.
У 2019-2020 н.р. учителі активно залучалися до проведення нестандартних форми роботи активно залучалися як учителі так і учні. Особливо цікаво проходять  предметні тижні. Їх мета – зацікавлення учнів до вивчення того чи іншого предмету, розвиток творчих здібностей як учителів так і учнів.
Під час проведення предметних тижнів проводяться:
-         відкриті нестандартні уроки;
-         відкриті виховні заходи;
-         виставки малюнків, стінних газет, творчих робіт,  фотовиставки;
-         різні конкурси;
-         змагання;
-         підсумкові лінійки (діти відчувають гордість, раді своєму успіху, отримують грамоти, відзнака, подарунки).
Працюючи  над єдиною науково-методичною проблемою школи «Соціалізація особистості на засадах створення сприятливого освітнього середовища в умовах компетентнісного підходу», основна увага приділялась створенню умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві. Сформована система методичної роботи в школі передбачає не тільки професійну, але й загальнокультурну, методологічну, правову підготовку вчителів. Це навчання також сприяло удосконаленню навчально-виховного процесу, підвищенню особистої відповідальності вчителів за виховання школярів.
Педагоги нашої школи очолюють:  районну школу перспективного педагогічного досвіду вчителів початкового навчання «Компетентнісний підхід до навчання молодших школярів в умовах створення єдиного освітнього простору» (керівник Каменькова В.І., вчитель початкових класів); районний майстер клас вчителів фізичного виховання «Формування мотивації навчальної діяльності учнів на свідоме ставлення до свого фізичного розвитку» (керівник Каміньков І.В., вчитель фізичної культури).
Пріоритетними напрямками діяльності педколективу є впровадження інноваційних технологій у освітній процес. Дане питання на постійному контролі адміністрації школи, досліджується на засіданнях шкільних методичних об’єднаннях вчителів, на районних теоретичних та практичних семінарах, засіданнях творчої групи вчителів.
Інноваційні, інтерактивні, комунікаційні педагогічні технології використовують практично більшість педагогів школи як безумовний атрибут сучасної освіти.
Діяльнісний підхід спрямовувався на розвиток умінь і навичок учня, вміння застосовувати здобуті знання у практичних ситуаціях.
Важливою частиною методичної роботи була робота психологічної служби. Основними напрямками діяльності психологічної служби школи протягом року були: адаптація учнів 1 класу, контроль за адаптацією п’ятикласників до нових умов навчання та перехід учнів з початкової школи до середньої. Це пов’язане із зміною класного керівника, з появою нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й з віковими змінами - вступом дитини у підлітковий вік. Важливою ланкою роботи був супровід дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною та індивідуальною формами навчання.
Школа сьогодні потребує вчителя, який постійно прагне до творчого пошуку, має навики дослідної експериментальної діяльності, вивчення, узагальнення, впровадження перспективного досвіду, вміє інтегрувати новий зміст освіти в методику навчання і виховання, тому вчителі проходили навчання на освітній платформі Ed-era та очно-заочне навчання за програмою «НУШ».
Важливою складовою інформаційного простору є створення та функціонування веб-сайту. У закладі освіти створено власний веб-сайт, де забезпечується висвітлення інформації щодо пріоритетних напрямків розвитку освіти закладу.
Протягом навчального року вчителі провели ряд відкритих уроків з використанням різних форм  та методів роботи.
На засіданнях педагогічних рад розглядалися різні форми та методи впровадження нових інновацій у навчально-виховний процес, а також підвищення якості освіти у навчальному закладі. Також на педагогічних радах розглядалися питання про перевід, випуск учнів школи, видачу дублікатів документів про освіту. Було проведено 5 педагогічних рад. 
Щомісяця проводяться наради при директору. На даних засіданнях розглядаються різні питання виробничого характеру.
Члени педагогічного колективу підвищують свій професійний рівень не тільки на курсах, але і на різних районних семінарах, майстер класах, нарадах, які проводяться у районі на базі шкіл району.
Основним показником роботи учителя є результативність  навчання  його учнів  (поточні, семестрові, річні оцінки, результати державної підсумкової атестації)
ВІДМІННИКИ:
3 клас – 2 учня (Стрельнікова А., Алфєровська В.)
6 клас – 1 учень (Смеречинський М.)
10 клас –  3 учня (Каменькова А., Пірогова К., Лоцман В.)
ВСЬОГО : 6 учнів (15%)
На високому і достатньому рівні:
3 клас – 4 учня (50%)
4 клас – 2 учня (50%)
6 клас – 4 учня (57%)
8 клас – 2 учня (25%)
9 клас – 2 учня (50%)
10 клас – 5 учнів (56%)
ВСЬОГО – 19 учнів (48%)
За рейтингом навчальних досягнень за рік:
6 клас – І місце;
9 клас – ІІ місце
        У  школі  створені  умови для  зростання  ініціативи  і  творчої  активності вчителів та  учнів.  Тому на протязі 2019–2020  н.р. учні школи посіли такі місця на олімпіадах, конкурсах:
Пірогова Крістіна, учениця 10 класу, посіла ІІ місце у конкурсі учнівської та студенської молоді ім. Т.Шевченка, учасник конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика, ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнській учнівській олімпіаді з російської мови.
Каменькова Анастасія, учениця 10 класу посіла ІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, ІІІ місце з хімії та математики.
Лоцман Валерія, учениця 10 класу посіла ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови.
Москаленко Карина, учениця 8 класу посіла ІІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології.
У Всеукраїнському конкурсі «Соняшник» прийняли участь 17 учнів. Дипломом І ступеня отримали 14 учнів, Дипломом ІІ ступеня  – 1 учень, Дипломом ІІІ ступеня – 2 учня.
У  Всеукраїнському конкурсі «Патріот»  приймали участь 6 учнів.
У Міжнародному конкурсі з інформатики “БЕБРАС” прийняло участь 12 учнів. Відмінний результат отримали – 12 учнів.
У Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру – 2020» прийняли участь 14 учнів.
          Згідно перспективного  плану та  плану роботи школи вивчено  стан викладання   та  рівня  навчальних  досягнень учнів з географії, біології, фізики, інформатики перевірено стан ведення журналів  (складено довідки по перевірці, результати перевірок розглянуто на нараді при директорі, на засіданні педагогічної ради, на засіданні методичних об'єднань).
2. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
 У 2019-2020 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики у галузі  освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання та виховання учнів, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження новітніх освітніх технологій навчання, всебічний розвиток учнів.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
Узгодженість дій адміністрації, координація дій, спрямовані на створення творчого психологічно спрямованого мікроклімату в колективі, творчості та впровадженню інноваційних форм роботи.
Реалізація завдань на досягнення мети діяльності педагогічного колективу супроводжувалась постійною аналітичною діяльністю щодо результатів роботи з усіх напрямів.
Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи  школи, плану внутрішньошкільного контролю та календарних планів вчителів – предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню освітнього процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.
Враховуючи сучасні вимоги, більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Я, як директор школи, у роботі з працівниками намагаюсь дотримуватися партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування.
КОНТРОЛЬНО-АНАЛІТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ
  Одним з найголовніших управлінських завдань є організація внутрішньошкільного контролю, мета якого всебічно вивчити та проаналізувати стан навчально-виховного процесу, об’єктивно оцінити досягнуті результати, запобігти можливим помилкам. За результатами контролю приймаються управлінські рішення.
Протягом навчального року адміністрацією було вивчено 24 питання, які торкалися організації навчально-виховного процесу, якості викладання навчальних предметів, контролю за рівнем навчальних досягнень учнів.
   З метою контролю  за  плануванням та організацію вивчення предметів на протязі року була проведена така робота:
-    два рази  перевірені і погодженні календарно – тематичні  плани вчителів;     
- два рази на рік  перевірено виконання навчальних планів та програм вчителями
За результатами перевірки складено довідки.
 -   два рази на семестр здійснено перевірку ведення класних журналів, про свідчать записи в журналах, перевірено ведення шкільної документації  .
- перевірено стан роботи вчителів з робочими, контрольними зошитами та зошитами для практичних та лабораторних робіт, контурними картами, а також дотримання вчителями критеріїв оцінювання навчальних досягнень .
 -    проведено класно-узагальнюючий контроль у 10, 9 класах (за результатами перевірки складено довідки).
      З метою більш чіткого аналізу рівня та якості навчальних досягнень учнів 3- 10 класів по результатам моніторингу знань за І семестр та за рік розроблені діаграми та графічні оцінки середнього балу успішності учнів з кожного навчального предмета для кожного класу, визначено і показано в діаграмах рейтинг класів відносно середнього балу з усіх предметів та рейтинг навчальних предметів по циклам.
   Створена система внутрішкільного контролю за навчально-виховним  процесом дала можливість здійснювати  педагогічний аналіз, приймати  управлінські  рішення  та розробляти заходи.  Результативність рішень, заходів  прослідковується через систему  наказів по школі.
    СИСТЕМА ВИХОВНОЇ РОБОТИ
Основною метою у вихованні учнів покладено формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.
         Протягом року виховна робота школи проводилася за  напрямками:
·                   виховання патріотизму;
·                   громадянське виховання;
·                   превентивне виховання;
·                   ціннісне ставлення до себе;
·                   ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
·                   ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
·                   ціннісне ставлення до праці;
·                   ціннісне ставлення до природи;
·                   ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Діяльність ШМО класних керівників 1-11 класів була спрямована на реалізацію головної мети: створення шкільного соціально-культурного освітнього середовища, яке сприяє розвитку інтелектуальних здібностей справжнього патріота своєї країни, зміцненню фізичного та духовного здоров’я підростаючого покоління та майбутніх захисників Батьківщини, формуванню навичок здорового способу життя у вихованців.
Класні керівники працювали за індивідуальними планами виховної роботи,  змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів.
У школі присутні куточки державної символіки, де учні мають змогу ознайомитися з державними символами України — Гербом, Прапором, Гімном. Щотижня в школі проходить лінійка з вшанування державних символів для учнів 1-11 класів. В 5-11 класах працюють досвідчені класні керівники, які приділяють належну увагу питанням патріотичного виховання старшокласників.
Актуальним залишається питання щодо збереження та зміцнення здоров’я дітей і молоді.
Згідно з напрямком „Здоров’я” в школі проходять різноманітні змагання, спортивні свята. Традиційно у вересні до Дня фізкультурника проводиться Олімпійський урок, День здоров’я, години спілкування «Подорож до країни Здоров’я», уроки - здоров’я «Про здоров’я дбаємо - дружніми зростаємо».
Наслідуючи світову тенденцію пропаганди здорового способу життя в листопаді проходив тиждень боротьби зі шкідливими звичками, в рамках якого учнями було підготовлено виставка стіннівок та малюнків на відповідну тематику, виступ агітбригади «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі»,  на класних годинах проводилися бесіди про негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я дітей та підлітків.
З метою профілактики дитячого травматизму у вересні пройшов місячник „Увага! Діти – на дорозі!”, а в листопаді Тиждень безпеки дорожнього руху. Були проведені виховні години, години спілкування та бесіди з питань профілактики дитячого травматизму, відпрацювання правил переходу дороги учнями 5-7 класів, конкурс малюнків «Твій друг – безпечний рух », зустрічі з представниками поліції. В останні дні навчання кожної чверті, напередодні канікул проводяться дні безпеки життєдіяльності: проведення бесід с ОБЖ, з усіх видів профілактики дитячого травматизму. Ця робота фіксується в класних журналах на відповідних сторінках.
Як свідчить досвід, успішним є поєднання роботи з охорони життя та здоров’я з проведенням практичних занять  з цивільної оборони та надзвичайних ситуацій та відпрацьовування евакуацій учнів та педагогічного колективу школи. Так, на початку навчального року було проведено навчальну евакуацію учнів школи, педагогічного колективу та технічного персоналу з будівлі школи. Під час цього навчання були виявлені певні недоліки, які потім було виправлено. В квітні було проведено Тиждень захисту людини в надзвичайних ситуаціях. На уроках «Захисту Вітчизни» учні 10 класу ознайомилися з тактичною медициною, поспілкувалися з представником  Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
 Складовою частиною виховної роботи є шкільне самоврядування, яке є однією із важливих умов залучення учнів до громадської діяльності. Самоврядування  для учнів є справжньою школою демократії, школою громадянського становлення підростаючого покоління. Ефективність виховної діяльності школи залежить і від активної співпраці з дитячими та молодіжними громадськими організаціями, які визнані державою і носять неполітичний характер.
Багато уваги приділяється патріотичному вихованню учнівської молоді. Метою такого виховання є становлення громадянина, патріота України, готового самовіддано розбудовувати її, як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу і забезпечувати її національну безпеку, знати свої права і обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді в суспільстві. Для реалізації поставленої мети традиційно в школі проводяться заходи з національно – патріотичного виховання до «Дня миру», «Дня захисника України», «Дня Збройних сил України», Міжнародного Дня Волонтера, «Дня Соборності», «Революція Гідності», Дня пам‘яті Героїв Крут, Всесвітнього дня вишиванки, зустрічі та вшанування воїнів АТО. Наша школи бере активну участь у благодійних акціях .
З національно-патріотичного виховання учнів: проводяться виховні години та уроки мужності, діти відвідують шкільний музей, проводяться загальношкільні тематичні лінійки.
 Не забувають учні школи про славетні козацькі подвиги. Вже традиційними стали «Козацькі забави».
Заходи по вшануванню пам’яті жертв голодоморів в Україні виховують в дітях патріотизм та переживання за долю українського народу, виховують найкращі людські цінності, повагу до людської праці, вдячність батькам за турботу, розкривають по новому сторінки історії українського народу. Так,  у школі проходив тиждень вшанування пам’яті жертв голодоморів в Україні. В рамках тижня пам’яті було заплановано та проведено наступні заходи: тематична лінійка з виступом учнів класу, години пам’яті «Свіча пам’яті», відвідування виставки літератури в шкільній бібліотеці, участь у Всеукраїнській акція «Запали свічку».
З метою національного виховання в школі в День української мови та писемності вчителями української мови та літератури було проведено мовно-літературну вікторину «Ми - Українці», виховний захід «Слово до слова - в’яжеться слово».
У грудні з цією ж метою проведено вже традиційний в нашій школі тиждень народознавства  свято «Миколай, Миколай, ти до нас завітай», «Андріївські вечорниці» для старшокласників.
Не забувають діти і про героїв Крут -  приклад героїзма та самопожертви молодого покоління в боротьбі за Незалежність України з цієї нагоди в школі проводилися виховні години та заходи.
Вчителі розуміють важливість і необхідність екологічного виховання, тому в позакласній роботі намагаються формувати бережливе ставлення учнів до природного середовища. Так, традиційними для нашої школи стали акції «За чисте довкілля» та «Школа – мій рідний дім», операції «Листя», екологічні акції «Птах року». Залучаючи учнів до таких заходів відбувається формування  почуття  відповідальності за навколишнє середовище як національну і загальнолюдську цінність, виховується любов до природи.      
За напрямком правової освіти учнів, школа тісно співпрацює з правоохоронними установами району. Проводиться профілактична робота за участю представників ювенальної превенції Національної поліції України. Основна мета роботи школи в цьому напрямку - координація зусиль педагогічного колективу щодо запобігання правопорушень, надання допомоги вчителям, класним керівникам, батькам з цього питання. Індивідуальна робота з учнями та їх батьками проводиться систематично з метою профілактики правопорушень. На кінець навчального року правопорушень серед учнів не виявлено, учнів які ухиляються від навчання – немає. Плани індивідуальної роботи з учнями контрольованої групи були складені у вересні. За цей час з учнями була проведена діагностика індивідуальних особливостей за різними методиками. У планах виховної роботи класних керівників, та плані роботи  практичного психолога було заплановано бесіди з правового виховання, бесіди з профілактики правопорушень, тиждень правових знань, робота з батьками дітей, схильних до правопорушень, питання з профілактики правопорушень включені до порядку денного батьківських зборів.
Класні керівники у класних журналах заповнювали щодня сторінку обліку відвідування учнями уроків, підбиваючи підсумки відвідування школи учнями кожного семестру.
У школі працює практичний психолог – Колесникова Ю.В., яка проводила групові та індивідуальні консультації для класних керівників та учнів з питань профорієнтаційної роботи.
Проведення виховної роботи відображено також і в шкільній документації. Класні керівники в класних журналах відповідно до вимог ведення класних журналів регулярно ведуть облік відвідування учнями школи, підбиваючи підсумки на кінець кожного семестру.
     Відповідно до Закону України «Про освіту» та на виконання наказу МОН України від 04 вересня 2003 року № 595 «Про вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і виховання дітей» та з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної освіти та вдосконалення постійного контролю за охопленням навчанням й вихованням дітей шкільного віку, в школі здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи. В школі ведеться планомірна робота з контролю за відвідуванням учнями школи, попередження прогулів, рівню навчальних досягнень.
У порівнянні з минулим навчальним роком кількість пропусків без поважних причин учнями стало значно менше. Це можна пояснити контактом класних керівників з батьками учнів, а також кропіткою роботою з учнями всього педагогічного колективу школи.
Ще одним із напрямків роботи педагогічного колективу школи є створення умов для творчої самореалізації кожного учня. У зв'язку з цим велика увага приділяється залученню школярів до гуртків та спортивних секцій, що працюють на базі школи.
Виховна цілісність участі учнів у роботі гуртків полягає в тому, що колективна справа зближує дітей, пробуджує почуття відповідальності, колективне переживання успіхів і невдач, що дає поштовх до творчого розвитку кожного учня окремо.
Вчителі школи постійно працюють над розвитком творчих здібностей учнів. Про це свідчать результати участі учнів школи у районних та обласних конкурсах:
-                 І місце у районному  етапі щорічного обласного конкурсу майстрів художнього читання «Наша земля - Україна» серед   дітей та учнівської молоді (Стрельнікова Аліна вчитель Зибіна Л.Д.).
Учні школи є активними учасниками спортивних змагань районного та обласного рівнів:
-                І місце в районних змаганнях з волейболу серед дівчат
-                ІІІ місце в районних змаганнях з волейболу серед юнаків;
-                І місце в районних змаганнях з футболу;
-                ІІІ місце в районних змаганнях з футболу «Шкіряний м’яч»;
-                ІІІ місце в районних змаганнях з фут залу (дівчата);
-                ІІІ місце в районних змаганнях з стрільби кульової;
-                ІІ місце у районній Спартакіаді школярів за 2019-2020 н.р.
Велику увагу в школі приділяють родинному вихованню. Неодмінною умовою розвитку школи є співпраця педагогічного колективу з батьками дітей. Досвід роботи переконує нас в тому, що домогтися ефективних результатів у навчанні і вихованні дитини можна тільки на основі толерантності, тісної взаємодії педагогів і батьків та єдності їх поглядів на розвиток особистості. Адже саме батьки найкраще знають потреби, інтереси і можливості своєї дитини, тож можуть допомогти вчителям не тільки побачити перспективу розвитку дитини, але й реалізувати її. Педагогічний колектив прагне до створення комфортних умов у школі для кожної дитини. Поважаючи батьківські почуття, педагоги прагнуть краще вивчити індивідуальні особливості дітей, їхній темперамент, інтереси і здібності.
Педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь в освітньому процесі є безпосередніми учасниками навчання та виховання підростаючого покоління. Батьки є учасниками позакласних заходів щодо профорієнтації, світу захоплень, родинними святами та святами пов’язаними з народними звичаями і традиціями українського народу.
Підсумовуючи, слід зазначити, що всі вихованці школи протягом року були задіяні в навчальному процесі, мали доручення, були залучені до гурткової роботи.
 Збереження життя та здоров’я учнів
         Надзвичайної уваги в сучасних умовах потребує виховання фізично -, психічно - і духовно здорових учнів, навчання їх здоровому способу життя, принципам збереження життя. В школі  в цьому році    не зафіксовано   випадків травмування  учнів. Для профілактики запобігання дитячого травматизму є систематичне й регулярне інструктування учнів з питань охорони праці, проведення бесід, відкритих уроків, практичних занять, рольових ігор, конкурсів творів, малюнків з усіх напрямків безпеки життєдіяльності.
         Відповідно існуючим вимогам ця робота обліковується з журналах з охорони праці, а також на відповідних  сторінках журналів.
         Традиційною є участь учасників навчально-виховного процесу школи в місячниках, присвячених різним напрямкам безпеки життєдіяльності, тижнях знань з основ безпеки життєдіяльності, проведенні Дня ЦЗ, місячника з ОП.
         Налагоджена інформаційно-консультативна робота з батьками щодо попередження дитячого травматизму, збереження життя і здоров’я дітей. Питання профілактики дорожньо-транспортного травматизму, пожежної безпеки, безпечної поведінки з електричними і газовими приладами, попередження побутового травматизму, про ризики для дітей при спілкуванні з природою, рекомендації щодо уникнення інфекційних захворювань, отруєнь, попадання під вплив криміногенних особистостей щорічно входять до порядку денного батьківських зборів.
         Значна увагу з боку адміністрації школи приділяється питанням запобігання нещасних випадків з учнями як під час навчально-виховного процесу, так і в побуті.
         Класним керівникам рекомендовано з’ясовувати й аналізувати причини побутових травм, відповідно до чого проводити відповідні виховні профілактичні заходи з усіма учнями свого класу.
З метою створення безпечних умов роботи і охорони праці було здійснено: перевірку електричного обладнання на заземлення, оновлені функціональні обов’язки з питань охорони праці для всіх категорій  працівників, оновлені правила техніки безпеки під час організації н\в процесу в кабінетах фізики, хімії, біології, майстернях, спортивному залі. Своєчасно проводилися вступні інструктажі  та інструктажі на робочому місці співробітників закладу, учнів. Проведена атестація робочих місць щодо відповідності вимог техніки безпеки, забезпечувалося дотримання санітарно-гігієнічного режиму.
З учнями школи перед і після  канікул проводився цільовий інструктаж і фіксувався в журналах . Перед канікулами проводились єдині уроки з безпеки життєдіяльності учнів, на яких записувалися пам’ятки, які вклеювалися до щоденників учнів і ознайомлювалися батьки учнів. Класні керівники щотижня проводили профілактичні бесіди щодо запобігання дитячого травматизму. Проводилися додаткові бесіди за фактами нещасних випадків з учнями міста. 

ОРГАНІЗАЦІЯ ГАРЯЧОГО ХАРЧУВАННЯ
          Згідно наказу в школі призначена відповідальна особа за організацію харчування учнів. Гаряче харчування учнів  відбувається згідно графіку у їдальні школи. Всі учні пільгової категорії забезпечені безкоштовним харчуванням, а це учні із малозабезпечених сімей 1-4 класів початкової школи, а також учні 1-4 класів, учні 5-9 класів з багатодітних та малозабезпечених сімей, діти учасників АТО за рахунок коштів іншої субвенції (Сірогозької сільської ради) (23 учня). За кошти батьків харчувалося 7 учнів 6-10 класів. Таким чином гарячим харчуванням охоплено 30 учнів (67 % від загальної кількості учнів у школі).
        У школі відпрацьовано режим та графік харчування дітей; щоденно ведеться облік учнів, які потребують гарячого харчування (у тому числі пільгових категорій); постійно здійснюється контроль за дотриманням дітьми правил особистої гігієни; щоденно здійснюється контроль за вживанням дітьми готових страв.
         Постійно ведеться контроль щодо чергування вчителів в обідній залі згідно з графіком.
         Класні керівники 1-11 класів інформують батьків про правила отримання безкоштовного харчування і вимоги щодо оформлення відповідних документів, проводять роз’яснювальну роботу серед батьків та учнів щодо організації гарячого харчування за батьківські кошти.
Контроль за організацією та якістю харчування здійснюється адміністрацією школи, членами батьківського комітету, робітниками санітарно-епідеміологічної служби. В кінці кожного навчального року здійснюється ремонт приміщень їдальні.
          В школі про необхідність гарячого харчування неодноразово велися бесіди з  учнями, батьками, проводилися бесіди шкільної медичної сестри щодо наслідків неправильного харчування, але позитивних результатів мало.
          І це залишається ще однією основною проблемою школи. Збільшити кількість учнів 5-11 кл. охоплених гарячим харчуванням. І в цьому нам повинні допомогти батьки.
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
         Будівля закладу і приміщення відповідають реалізації завдань освітніх програм. У закладі створено умови для роботи і навчання, існують навчальні кабінети, що відповідають сучасним умовам. Під час навчального року і підготовки школи до нового навчального року всі зусилля були спрямовані на підвищення рівня комфорту, безпеки дітей, забезпечення належного санітарно-епідеміологічного стану.
         Будівля школи прийнята в експлуатацію 30 років назад. Але не зважаючи на вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування Закладу здійснюється з державного та місцевого бюджетів відповідно до Бюджетного кодексу України. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється на основі кошторису. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.
Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду закладу освіти.  Подвір'я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізуються дерева, кущі. Фарбуються спортивні конструкції, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

Умови досягнення головних завдань школи
     Найважливішою умовою досягнення головних завдань школи є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:
- розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст);
-  демократизація системи освіти;
- орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України та зарубіжних країн;
- пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм;
-  створення  оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості, виходячи із завдань програми «Обдаровані діти»;
- створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення;
- подальший розвиток психологічної служби, спрямованої на особистісно-орієнтоване навчання і виховання учнів, створення атмосфери творчості та комфорту;
- вирішення питань про додаткове фінансування школи з метою оновлення навчально-матеріальної бази, придбання програмно-методичного забезпечення, здійснення видавницької діяльності, стимулювання найкращих учителів та обдарованих дітей.
Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:
В управлінні:
- оптиматизація методичної роботи школи;
- створення оптимальних умов для здійснення педагогічними працівниками результативної самоосвітньої діяльності; 
- підвищення  рівня підготовки та проведення колективних форм роботи з метою подальшого вдосконалення дидактичної компетентності вчителів;
- сприяння підвищенню загального рівня ІКТ-компетентності педагогів; активному впровадженню інноваційних технологій, спрямованих на розвиток особистості дитини та розкриття її інтелектуальних та творчих здібностей; - створення умов для педагогів-початківців з метою адаптації до навчально-виховного процесу;
- розробка ефективної моделі науково-дослідницької  роботи вчителів та учнів.
- забезпечення ефективних умов для особистісного і професійного зростання особистості педагога, досягнення ним вершин розвитку педагогічної діяльності.
У навчанні:
- реалізація принципу наступності у розвитку загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти;
- посилення здоров’язберігаючого аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання певних технологій;
- управління результатами та якістю навчання;
- удосконалення системи роботи з обдарованим учнями;
- розвиток системи профільного навчання через підготовку дітей до свідомого обрання профілю подальшого навчання, забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної підготовки.
У вихованні:
- виховання потреби здорового способу життя;
- педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;
- оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;
- управління процесом соціалізації учнів;
- розвиток активної розважально-пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час;
- соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді;
- розвиток елементів державно-громадського управління;
- орієнтація виховної діяльності навчального закладу на реалізацію патріотичної складової;
- оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень, негативних проявів у молодіжному середовищі;
- активізація правового виховання;
- розвиток фізкультурно-оздоровчого шкільного комплексу.
Психолого-педагогічні задачі:
- забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу;
- психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу; 
- оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;
- психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у навчальному процесі, так і в управлінській діяльності. Пріоритетним завданням у новому навчальному році є підняття рівня комп’ютерної грамотності кожного вчителя та ефективне використання комп’ютерної техніки в навчально-виховному процесі.
Я  беру  на  себе  сміливість   стверджувати, що  в  школі  створені  умови  для  учнів, які  бажають   вчитись, які  мають  мотивацію  до  навчання.   Але рівень  знань  учнів  та бажання вчитися  останнім часом знизились, особливо це стосується учнів 7-11 класів.
Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім: учителям — за творчість, за любов до своєї професії, батькам, спонсорам та благодійникам — за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи.     
     Шановні учасники зборів. На цьому я закінчую свій звіт. Висловлюю щиру подяку батьківській громаді, управлінським структурам, учням за тісну співпрацю! Сподіваюсь на подальшу співпрацю у роботі! Тож будьмо завжди разом – школа, сім'я, громадськість.   



Немає коментарів:

Дописати коментар